رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه:
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از رقابت ۲۷۷ کاندیدا در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در راستای برخورد قانونی با متخلفان انتخاباتی، ۹ کاندیدا به مراجع قضائی معرفی شدند.
کد خبر: ۱۱۵۵۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵ 22 February 2024
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، علی شعبانی ظهر امروز پنجشنبه (سوم اسفندماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شهدای مرز استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: فرایند انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دوازدهمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حال اتمام است.
 
وی افزود: در تاریخ دوم اسفندماه اسامی قطعی افراد تأیید صلاحیت شده از شورای نگهبان به فرمانداری‌ها اعلام شد، ۲۹۴ نفر تأیید صلاحیت شده بودند که این تعداد به ۲۷۷ کاندیدای در حال رقابت رسیده است، بالغ بر ۳۵ نفر برای هر کرسی رقابت می‌کنند.
 
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: ۱۲۸ نامزد انتخاباتی در حوزه انتخابیه کرمانشاه مشغول رقابت هستند، ۱۹ نفر از ابتدای فرایند ثبت‌نام تا کنون از دور رقابت‌ها انصراف داده‌اند، در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین پنج کاندیدا انصراف دادند و ۲۹ نامزد انتخاباتی به رقابت می‌پردازند.
 
وی اضافه کرد: در حوزه انتخابیه اسلام‌آبادغرب و دالاهو پنج نامزد انتخاباتی انصراف دادند و آمار کاندیدا به ۴۰ تن رسیده است، در حوزه‌های انتخابیه سنقر و کلیایی، قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب و پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر با توجه به عدم انصراف نامزدهای انتخاباتی به ترتیب ۳۲، ۳۰ و ۱۸ کاندیدا به رقابت می‌پردازند.
 
شعبانی تشریح کرد: کاندیداهای انتخاباتی تا ۷۲ ساعت قبل از زمان رأی گیری یعنی تا هشتم اسفندماه امکان انصراف از حضور در انتخابات را دارند و پس از این زمان انصراف امکان پذیر نیست.
 
وی خاطرنشان کرد: از بامداد سوم اسفندماه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی آغاز شده و تا هشت صبح روز دهم اسفندماه یعنی ۲۴ ساعت پیش از زمان رأی گیری ادامه دارد.
 
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه بیان کرد: تبلیغات امسال شامل بخش‌های جدیدی مانند تبلیغات تلویزیونی و مناظره است، از امروز فیلم‌ها و مناظرات نامزدهای انتخاباتی در ۶ کانال تلویزیونی قابل پخش است.
 
وی اذعان کرد: ۱۰۵ نامزد انتخاباتی برای تبلیغات تلویزیونی ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۷ تن در شهرستان کرمانشاه و ۵۸ تن در سایر شهرستان‌ها هستند، همچنین ۵۱ نفر در استان برای مناظره ثبت نام کردند.
 
شعبانی یادآور شد: افرادی که در مناظرات ثبت نام خود را انجام داده‌اند امکان کناره گیری از مناظرات را ندارند، تبلیغات و مناظرات به صورت ضبط شده پخش می‌شوند.
 
وی در خصوص ممنوعیت تخلفات انتخاباتی عنوان کرد: دیوار نویسی، تخریب، هتک حرمت، تهدید، تخریب آثار سایر نامزدها، نصب تبلیغات در مکان‌های غیرمجاز، استفاده از کاروان یا کارناوال تبلیغاتی و استفاده از بلندگو خارج از ستاد انتخاباتی از مصادیق ممنوعیت‌های انتخاباتی است.
 
شعبانی تشریح کرد: در تخلفات انتخاباتی به ۱۷ نامزد انتخاباتی تذکر کتبی داده شده، ۹ نفر از کاندیداها به مراجع قضائی معرفی شدند، ۶ مدیر تذکر کتبی دریافت کردند و سه مدیر در شهرستان‌ها عزل شدند.
 
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اذعان کرد: مردم ما به برکت انقلاب اسلامی از دانش سیاسی بالایی برخوردار هستند و متوجه اقدامات غیرقانونی و ضدتبلیغ‌ها می‌شوند، رد صلاحیت کاندیداهای متخلف تا روز انتخابات ادامه دارد.
 
وی ابراز کرد: یک‌ میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۲۳ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد ۸۳۰ هزار و ۱۸۴ نفر آقا و ۸۱۱ هزار و ۲۳۹ نفر خانم هستند، همچنین تعداد رأی اولی‌های این دوره ۷۵ هزار و ۲۷۴ نفر است که از این تعداد ۳۸ هزار و ۶۵۰ نفر آقا و ۳۳ هزار و ۶۲۴ نفر خانم هستند.
 
شعبانی بیان کرد: واجدین شرایط افرادی هستند که متولد کرمانشاه بوده و دارای کد ملی کرمانشاه هستند، بنابراین عواملی مانند مهاجرت باعث تغییر آمار می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: تعداد شعب اخذ رأی در استان کرمانشاه یک هزار و ۶۷۰ شعبه است که ۶۴۶ شعبه در حوزه انتخابیه کرمانشاه، ۲۶۲ شعبه در کنگاور، صحنه و هرسین، ۱۰۱ شعبه در سنقر و کلیایی، ۱۸۸ شعبه در اسلام آباد غرب و دالاهو، ۲۲۶ شعبه در قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب و ۲۴۷ شعبه در اورامانات قرار گرفته است.
 
شعبانی عنوان کرد: برای هر شعبه اخذ رأی ۱۷ عامل در روز انتخابات داریم و در مجموع ۳۲ هزار نفر در حال اجرای عملیات در استان هستند.
 
وی در خصوص مدارک لازم برای رأی دهی گفت: ارائه یکی از مدارک کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، کارت پایان خدمت یا گذرنامه برای رأی دهی مجاز است، در شناسنامه افراد مهری زده نخواهد شد.
 
شعبانی در پایان اضافه کرد: ساعت شروع انتخابات هشت صبح روز یازدهم اسفندماه به مدت ۱۰ ساعت خواهد بود و در صورت صلاحدید تمدید می‌شود، تمامی ملزومات روز انتخابات فراهم بوده و هیچ مشکلی وجود ندارد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار